måndag

ganska vanlig måndag förutom att det bara är denna och nästa vecka kvar i skolan, känns rätt så skönt just nu. japanresan är klar, detta innebär att inom ett halvår ska jag åkt till bulgarien med mycket och många, besökt island mit martina och utforskat smådelar av japan med mina classmates, förhoppningsvis utan större problemas.

det näst sista provet avklarades idag, efteråt hatar jag fysik ännu mer än jag gjorde innan om det ens är möjligt. bara ett prov kvar. även mina finfina ledighetsansökningar är inlämnade, två sista dagarna innan skolan slutar och två första dagarna när skolan börjar. den manliga av mina mentorer skrattade mest, vi misstänker även att han har färgat håret.

varför tankarna börjat snurra har jag inte en aning om, men i helgen när jag borde pluggat fysik, läste jag istället en bok som min syster lånat, vilken alla utom jag läste på högstadiet. I taket lyser stjärnorna, av Johanna Tydell, om man inte har läst den tycker jag helt klart att man borde göra det. samtidigt som jag blir så arg, arg över att cancer överhuvudtaget existerar, arg över att inte en enda gubbe i hela världen kan komma på något att göra åt det, arg över att det drabbar så många, arg över att det gör så ont att se någon tyna bort när sjukdomen bryter ned dem, arg över att jag ens lägger ner tid att tänka på det!

för övrigt är jag rätt glad att det snart är sommar.
hang in there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback