13 oktober

första lördagen på en och en halvmånad som jag inte går upp och börjar jobba 05.00, kändes väldigt lustigt att kunna sova ändå till 10 idag, nej inte så fet chans att jag sov hela tiden, första anhaltsuppvaket var kring 7 halv8, men jag lyckades ändå somna om en stund till. huvudvärken håller i sig, vilket den gjort senaste fyra dagarna snart, detta håller på att driva mig till vansinne.

satt och kollade massa saker nu på morgonen och hamnade på aftonbladets startsida där de skriver om att stoppa våldet mm, på något vis känns det lite avsides eller det är svårt att ta på, ända tills jag klickar mig vidare på "offren" och hittar en kille som misshandlats i jönköping (
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article993793.ab) check. helt plötsligt blev allt så verkligt när något skett utanför centrum, visserligen är jag själv ingen storbesökare av krogen i allmänhet, men väldigt många jag känner vistas ändå bla där vanligen. det är helt sanslöst att det faktiskt händer, ännu mer arg blev jag när jag läser hur han fick två ryggkotor skadade, inte för att just det drabbat mig, men jag vet känslan och försöken att gå med det där himla gåbordet, och att dettta orsakas av att någon/några inte kan hålla knytnävarna i skick - det gör mig gaaaaaaaaaaalen. det händer och folk tvingas till det ändå - utan slagsmål och misshandel, och ja jag vet att jag överreagerar för att det handlar om ryggar, men det är så sjukt frustrerande att folk inte fattar vilken enorm skada det gör!


und die Sonne scheint,

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det mest sorliga är antagligen att man hörde när detta hände eftersom han är min kompis polare.
Hoppas allt är bra med dig lotta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback