japan - sondag/mandag

senaste dygnet har varit aningen omtumlande, fran att lamna fenix pa sondag morgon 06.45 efter 2-3timmars somn har dagen/dagarna bara flytit ihop i en enda lang somn ungefar. tur for mig som har latt att sova mest overallt, medan det finns de som inte sovit en blund pa 26timmar for ett tag sedan nu,

hur som helst, jag ar framme i kobe och kitta-ku hos min familj och vi har nyss atit, (maten var jattegod), jag har ett eget mysigt rum och toa. badrummet ar hur ballt som helst, bilder kommer. MEN hela resan innan vi kom hit, suck.
det borjar bra pa landwetter med att jag ska vaxla pengar pa forex och mitt bankkort inte funkar, jag hade glomt fora over pengarna fran mitt esparkonto, som tur var lostes det ganska smidigt.

nar vi kommer till frankfurt och tyskland far inte jonas och fanny plats pa planet, for det var overbokat sa d vill fa dem att vanta tills imorgon, men till slut erbjuder sig nagra andra att lamna sina platser sa alla kommer med. efter en 11timmars lang flygresa, hamnar vi i osaka far ut vaskorna smidigt och latt. sen byter vi om och grejar, efter ett tag kommer malin och annie och fragar om mitt andra namn, tydligen har mitt namn ropats upp i hogtalaren pa flygplatsen. da visar det sig att jag har forlagt mitt pass, som tur var aven dar fick jag tillbaka det efter att ha rabblat personnr och grejer, formodligen rakade jag glomma det nagonstans. knappt typiskt?

iaf, vi aker buss-hemsk taxifard (varre an den mellan burgas-sunny beach, uh) trodde att vara vaskor skulle flyga ut genom den oppna bagageluckan. sen at vi, gick pa ett zoo, och jag somnade over ett bord.

slutligen skulle vi vara tillbaka pa skolan halv5 for att aka till vardfamiljerna, men min vardsyster ar pa camp och kommer inte hem forran imorgon, sa jag skulle bli hamtad av hennes mamma halv6. alla andras familjer hamtar dem, utom min, forst halv7 borjar den ansvariga gubben ringa runt och kolla, och strax innan 7 kommer mamman halvt fortvivlad. MEN nu ar jag hemma i huset, har duschat och badat, atit och kollat pa japanska barnprogram (inte att rekomendera) och nu jaklar ska jag ga upp och lagga mig och sova i en riktig sang och ingen acklig och stel flygplansstol.

tack alla hemma for en toppen helg innan jag akte, bade fredagen och lordagen var helt tipptopp!

Kommentarer
Postat av: sophie

verkar som att du var lite stirrig efter lördagsnatten.. hm hm. =) hoppas du får en toppen resa tjejen!
kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback