onsdag

dagarna flyter pa valdigt snabbt, familjen ar hur snall som helst, maten ar jattegod och sahar langt har dagarna varit minst sagt handelserika.

nar jag kommer hem ska kanns det som att man borde sluta klaga over skolan, Mai, min japan, hon gar i skolan fran 8.15-15 tiden nagonting, sedan har hon club acitivites da hon spelar tennis till 6 halv7 tiden, sen aker hon hem och ater osv, och NU nar jag tyckte det var lite lagom att ga och lagga sig da ska hon tillbaka till skolan mellan halv9 och 10! jag fattar inte hur japaner lever, att de inte dor allihop av hjartattack eller nagot sant, det finns ju inte tid till nagonting forutom jobb/skola.

nu ikvall fick jag testa den omtalade missouri-soppan (inte en aning om hur det stavas), och den var verkligen riktigt jatteacklig, det forsta jag smakat har som jag ogillat. tur for mig ar att jag kunde med och saga det till min vardmamma, sa jag lar inte behova ata det mer. varre ar det for gustav som far det och ris till frukost VARJE dag, haha, forst nu forstar jag varfor han gnaller over sin frukost varje dag=)

och ja, toaletterna, dom har knappar till det mesta, eller den ena i mitt hus har sadana "spolduschar" som sprutar vatten, finns bade for man och kvinnor, haha, dom flesta av oss har nog provat pa dem och tja, det ar iaf ingen funktion jag saknar hos de svenska toaletterna.

det enda jag riktigt saknar i matvag har ar att man inte ater frukt, eller egentligen mellanmal, man ater tidigt pa morgonen runt 6-7tiden, lunch i skolan vid halv1, sedan ater man inte forran man kommer hem vid 8 pa kvallen. men men, maten ar hur god som helst saaa jag ska inte klaga.

det har hittills varit tva mindre mysiga upplevelser, dels gallande fiskar och den andra faglar, en tanke skanktes till tva kara vanner till mig som har speciellt fina kontakter med de har djuren;)
allra bast ar nog dock baden, varje dag brukar man bada EFTER att man duschat, valdigt viktigt. och det ar hur skont som helst. sa det tankte jag sysselsatta mig med nu, sen ska jag nana kudden..

sayonara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback