"ledighet"

när biggan berättade igår att vi tyvärr inte kunde ha någon extra mattelektion idag för lärarna skulle på möte var en enorm upplyftare, som bidrog till att utöka min ledighet ytterligare en dag. ingen skoooola förrän en enda lektion på måndag och sen inte förrän på nästa torsdag igen. kan man vara annat än nöjd? det tråkiga sidan av myntet råkar ju dock vara att det som sagt finns ett underbart projektarbete att få klart.

under gårdagskvällen förvandlades huset här till en hårfärgningsstudio, med snygga hättor på såväl killar som tjejer. faktumet att vissa aldrig behöver gå i skolan och göra vettiga saker:) bidrog till att jag fick besök hela förmiddagen, himla trevligt :) en eftermiddag med lyssnande på emmy och amandas redovisningar av sina projektarbeten och emmys sång är sånt jag trivs med:) det känns att våren och sommaren knackar på dörren, om det nu blir någon sommar när våren är så fin, drar tillbaka minnena till japan där det senast var soligt, varmt och skönt. jag kan inte säga annat än att jag längtar tillbaka. nu börjar tiden närma sig time to leave for work. 
arigato, sayonara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback